Detlet onthult huisstijl voor Tramkade

Aangemaakt op: 20-02-2025
Laatste wijziging op: 14-03-2025 09:29:34

Op woensdag 19 februari onthulden Steven en Sam van ontwerpbureau Detlet de nieuwe huisstijl voor de Tramkade. Tijdens een borrel in het World Skate Center hadden zij de eer om de huisstijl te presenteren aan andere ondernemers van de Tramkade. De reacties waren positief; de presentatie werd drie keer met applaus ontvangen.

De gebiedsontwikkeling van de Tramkade zit in een nieuwe fase. Nu de gemeenteraad heeft ingestemd met het Gebiedspaspoort Tramkade kan de gemeente zich richten op de uitvraag van marktpartijen. Want wie gaan de kavels aan land en op het water straks ontwikkelen? De Tramkade gaat de markt op en dat betekent dat het tijd is voor een nieuwe en herkenbare huisstijl die aansluit op de identiteit van de Tramkade.

Ondernemers Steven Janson en Sam Gulpen mochten voor de gemeente een nieuwe huisstijl voor de Tramkade ontwikkelen. Hun creatieve ontwerpbureau Detlet is gevestigd op de Tramkade, dus ze kennen het gebied als geen ander. Om een eigen beeldtaal voor de Tramkade te creëren hebben de mannen het gebied goed onder de loep genomen. Steven: “We hebben de gebouwen, objecten, structuren en materialen als uitgangspunt genomen. Hiermee zijn we gaan knippen, plakken en combineren.”

Ondernemers op de Tramkade zien de nieuwe huisstijl als een kans om meer bekendheid te genereren, zichtbaarheid te vergroten en een sterke gemeenschappelijke identiteit uit te dragen. Door middel van een vragenlijst zijn zij door Detlet betrokken bij de ontwikkeling van de huisstijl. Uit het onderzoek kwamen onder andere de kernwaarden authenticiteit, creativiteit, duurzaamheid en vrijheid naar voren. Deze heeft Detlet vertaald naar een nieuwe huisstijl die nu op deze website te bewonderen is.